.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نخستین خوشه برنج کشور در آمل به بار نشست

نخستین خوشه سبز رنگ برنج از نوع رقم جدید واصلاح شده پس از گذشت 52 روز از زمان کشت در شالیزارهای شهرستان آمل به بار نشست.

به گزارش شمال نیوز معاون موسسه تحقیقات برنج کشور در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه امسال در سطح 239 هزار هکتار اراضی کشاورزی مازندران برنج کشت شد تصریح کرد: حدود 65 درصد ارقام برنج کشت شده در شالیزارهای مازندران محلی وبقیه ارقام پرمحصول بود.
مرتضی نصیری افزود: پیش بینی می شود امسال یک میلیون و 450 هزار تن شلتوک معادل بیش از 950 هزار تن برنج سفید در مازندران تولید و به بازارهای مصرف عرضه شود.

وی شرایط تولید و کشت برنج برای شالیکاران مازندرانی را رضایت بخش و قابل قبول خواند و تصریح کرد: خوشبختانه با مناسب بودن شرایط مناسب آب وهوایی و مدیریت خوب کشاورزان، سال پرباری ازنظر میزان تولید برای شالیکاران مازندران پیش بینی می شود.

معاون موسسه تحقیقات برنج کشور، به افزایش100 درصدی کشت برنج امسال به روش مکانیزه در شالیزارهای مازندران اشاره کرد وافزود: براساس گزارش های اعلام شده، حدود 30 هزارهکتار از شالیزارهای مازندران به روش مکانیزه کشت شد.

نصیری ادامه داد: گزارش های اعلام شده سازمان جهادکشاورزی مازندران از سطح زیرکشت مکانیزه برنج در شالیزارهای این استان پارسال حدود هفت هزار و 500 هکتار بوده است.

مازندران با حدود 44 درصد تولید برنج، نخستین تولید کننده این محصول در کشور است. /1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.